Jak przygotować się do targów branżowych, by zdobyć nowych klientów?
Dla każdej firmy obecność na targach branżowych jest niezwykle ważna. Można wszak pozyskać nowych klientów i partnerów biznesowych, a dodatkowo zaobserwować to, co proponuje konkurencja, by móc zaoferować produkty czy usługi jeszcze bardziej ulepszone. Inspiracji na targach branżowych nie brakuje. Sam udział, wynajęcie boksu, czy wpisowe nie gwarantuje jednak napływu nowych klientów. Zatem, jak przygotować się to targów, by ich zdobyć. Już teraz zdradzimy, że jednym ze stałych elementów są gadżety reklamowe, jednak tu trzeba wykazać się oryginalnością, np. w branży fitness mogą sprawdzić się napoje izotoniczne.
Zadbaj o dobór innowacyjnych rozwiązań technologicznych
Niezależnie od branży na twoim stoisku może znaleźć się miejsce na nowe technologie, a konkretnie gogle wirtualnej rzeczywistości. Za ich pośrednictwem potencjalni klienci będą mogli przyjrzeć się z bliska procesowi produkcji i wejść do jednej z fabryk. Będą mogli również spróbować swoich sił w odpowiednio dobranych grach tematycznych, np. takich, w których za dobrą odpowiedź można zwiedzać kolejne rejony świata, które mogą stanowić np. ofertę branży hotelarskiej czy biura podróży. Wirtualna rzeczywistość sprawdzi się w szczególności w przypadku branż związanych ze sportem i aktywnością, wszak można dzięki goglom zaznać np. ekstremalnych wrażeń na stoku czy skoku ze spadochronem, a także wielu innych wrażeń pełnych adrenaliny.
Stwórz nowe foldery z bieżącą ofertą
W przygotowaniu do targów branżowych poza wynajmem gogli wirtualnej rzeczywistości z dopasowanej do branży ofertą, pomoże również stworzenie nowego folderu. Jeśli planujesz wprowadzenie nowych produktów czy usług, to targi branżowe są idealnym czasem na ich przedstawienie potencjalnym klientom. Zwłaszcza, że możesz wcześniej podsycać zainteresowanie zapowiadając je na portalach społecznościowych. Foldery powinny być wykonane w dwóch wersjach, pełnej i skróconej, czyli na ulotkach wręczanych wraz z gadżetami reklamowymi.
Przygotuj film promujący Twoją firmę
Na targach branżowych często odbywają się prelekcje czy wykłady, a także pokazy. Jeśli dostępny jest telebim, to możesz postawić na film promujący firmę, który pokażesz na spotkaniu z ważnymi, potencjalnymi kontrahentami. Taki film może być również zrealizowany z myślą o dotychczasowych i nowych klientach i wyświetlany tuż obok boksu firmy. Można zrealizować zdjęcia z użyciem drona, a także posłużyć się technologią 3D, a także fabułą, która zawsze uatrakcyjnia przekaz. To oczywiście spore koszty, jednak przy odpowiednim budżecie na promocje można sobie na to pozwolić.
Zadbaj o niebanalne gadżety reklamowe
Kolejnym już mniej kosztownym sposobem na pozyskanie i zainteresowanie nowych klientów są gadżety reklamowe. Oczywiście tradycyjne paczki z koszulkami, baloniki czy breloczki niekoniecznie się sprawdzą. Należy szukać rozwiązań oryginalnych, a przede wszystkim takich, które w sposób szczególny kojarzą się z daną marką i branżą. Dlatego firma sprzedająca obuwie sportowe może reklamować się poprzez napoje izotoniczne, które wybitnie kojarzą się ze sportowym trybem życia. Jak wiadomo takie napoje uzupełniają elektrolity po wysiłku, zatem w ten sposób mogą rozsławiać swoją markę również firmy z branży fitness czy dietetyki. Z ciekawszych gadżetów reklamowych można wymienić powerbank, czy pendrive. To znacznie bardziej przydatne gadżety niż wspomniana koszulka i jest szansa na skuteczniejszą identyfikację wizualną przedsiębiorstwa właśnie dzięki temu.
Przygotuj promocję w mediach społecznościowych
Jak już zostało wspomniane bardzo istotną rolę odgrywają media społecznościowe. Tu nie tylko można promować nowe produkty, ale również organizować konkursy i promocje. Ciekawym pomysłem może być np. darmowy instruktaż makijażowy dla pierwszych 20 osób, które użyją hasła. Można również zorganizować konkurs, gdzie nagrodą będą zabiegi w strefie SPA na targach SPA and Welness. Możliwości jest naprawdę wiele, a wszystko zależne jest od Waszej pomysłowości.
Pozyskanie nowych klientów nigdy nie jest łatwe. Wśród konkurencyjnej oferty na targach branżowych trzeba się wyróżnić. Nieustanne zabieganie o uwagę jest niezbędne, w przeciwnym razie jest ona krótkotrwała.